بررسی دو طرح دانش بنیان در قزوین 

دو طرح در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین بررسی شد.

در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دو طرح دانش بنیان نانوعامل دارویی و برگزاری رویداد سکو مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری در این نشست گفت: اقتصاد دانش بنیان به کلیدواژه مهمی در ادبیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تبدیل شده است و بر تولید، ارائه محصول و خدمات به کمک ایده‌های تازه نیروی انسانی و دانش تأکید دارد.

وی افزود: نفوذ دانش و سهم آن در پیشرفت و توسعه کشور‌ها و رشد اقتصادی امروزه مورد توجه قرار گرفته است، در ارزیابی و سنجش پیشرفت کشورها، پیشرفت دانش بنیانی به عنوان دلیلی برای پیشرفت اقتصادی کشور‌ها مطرح و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رحمانی بیان کرد: به منظور بررسی اقتصاد دانش بنیان، شاخص‌هایی تعیین شده که در هر شاخصه دستگاه متولی مشخص است، پیشرفت اقتصاد دانش بنیان باعث توسعه اقتصادی استان می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین استاندار به شخصه این شاخص‌ها را رصد و ارزیابی می‌کند.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های متولی حوزه علم و دانش و دانشگاه‌ها در این حوزه به صورت کشوری ارزیابی می‌شوند و باید تلاش کنیم استان قزوین رتبه خوبی کسب کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری گفت: افزایش تولید دانش‌بنیان، افزایش مراکز دانش بنیان، نسبت تعداد مراکز دانش بنیان به جمعیت، افزایش بهره وری تولید، دانش بنیان سازی تولید، جذب سرمایه گذار، صادرات دانش بنیان، رفع چالش‌های اصلی استان با راه حل‌های دانش بنیان، اشتغال وسرمایه از جمله شاخص‌های مورد ارزیابی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار